6 τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά

προβιοτικά βακτήριαΤα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που έχουν οφέλη για την υγεία. Μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους.

Τα προβιοτικά τα βρίσκουμε σε τρόφιμα που έχουν υποστεί βακτηριακή ζύμωση αλλά μπορούμε να τα πάρουμε και από συμπληρώματα διατροφής.

  1. Γιαούρτιγιαούρτι πρβιοτικά

Το γιαούρτι είναι από τα πιο γνωστά τρόφιμα που είναι πλούσια σε προβιοτικά. Είναι ένα ιδιαίτερα θρεπτικό γαλακτοκομικό προϊόν που παρασκευάζεται από γάλα που έχει υποστεί ζύμωση. Επειδή τα βακτήρια έχουν μετατρέψει τη λακτόζη σε γαλακτικό οξύ, ο λόγος που το γιαούρτι έχει ξινή γεύση, μπορεί να καταναλωθεί και από άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Ωστόσο προσέξτε ότι δεν περιέχουν όλα τα γιαούρτια ζωντανά προβιοτικά. Γι’ αυτό φροντίστε να επιλέγετε γιαούρτι με ενεργή ή ζωντανή καλλιέργεια.

 

  1. Κεφίρκεφιρ προβιοτικά

Το κεφίρ είναι ένα ρόφημα που παράγεται και αυτό από τη ζύμωση του γάλακτος. Σε αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα προστίθενται σπόροι κεφίρ, οι οποίοι είναι καλλιέργειες βακτηρίων του γαλακτικού οξέος. Αν και το γιαούρτι είναι πιο διαδεδομένο, το κεφίρ θεωρείται η καλύτερη πηγή π
ροβιοτικών.

Όπως το γιαούρτι, το κεφίρ μπορεί να καταναλωθεί από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη.

 

  1. Ξινολάχανοξινολαχανο προβιοτικά

Ξινολάχανο ή λάχανο τουρσί που έχει υποστεί ζύμωση από βακτήρια του γαλακτικού οξέος. Είναι πολύ δημοφιλές σε πολλές χώρες και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Χρησιμοποιείται συχνά ως γαρνιτούρα σε διάφορα κρεατικά. Έχει αλμυρή – ξινή γεύση και μπορεί να αποθηκευτεί για αρκετούς μήνες σε αεροστεγές δοχείο.

 

  1. Ψωμί με προζύμιψωμί με προβιοτικά

To προζύμι ή ξινή μαγιά είναι η πρώτη μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για το φούσκωμα του ψωμιού. Τα προβιοτικά του συγκεκριμένου ψωμιού βοηθούν στην ομαλότερη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Επιπλέον, διασπούν ένα μεγάλο μέρος του φυτικού οξέως που περιέχεται στο ψωμί ολικής αλέσεως, το οποίο εμποδίζει την απορρόφηση ορισμένων στοιχειών όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο και το μαγνήσιο.

 

  1. Αγγουράκια τουρσίπικλες προβιοτικά

Αγγουράκια τουρσί (πίκλες) τα οποία ζυμώνονται σε διάλυμα αλατιού και νερού. Για την παρασκευή τους χρησιμοποιήστε φυσικό ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι και αφήστε τα να ζυμωθούν με τη δική τους φυσική παρουσία βακτηρίων γαλακτικού οξέος.

 

  1. Ορισμένα είδη τυριώντυρι προβιοτικά

Τα περισσότερα είδη τυριών έχουν υποστεί ζύμωση αλλά δεν περιέχουν όλα προβιοτικά. Τα καλά βακτήρια επιβιώνουν της διαδικασίας της γήρανσης σε ορισμένα τυριά, όπως είναι το γκούντα, η μοτσαρέλα, το τσένταρ και το κότατζ.

 

Υπάρχουν και πολλά άλλα τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά, όπως είναι το Tempeh (προϊόν σόγιας), το Kimchi (με βάση το λάχανο και μυρωδικά), το Misho (με βάση τη σόγια), το Kombucha (από τσάι) και το Natto (επίσης από σόγια). Όλα είναι προϊόντα ζύμωσης και χρησιμοποιούνται κυρίως στην Ασιατική κουζίνα.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google PlusVisit Us On Youtube