συμβουλες χριστουγεννων

xristougenniatiko-trapeziΚάθε χρόνο ο ίδιος προβληματισμός…, ‘‘πώς να προσέξουμε για να μην παχύνουμε τώρα στις γιορτές’’. Η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων  και της Πρωτοχρονιάς, είναι ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα μας και συνδυάζεται με αρκετό φαγητό, γλυκά και ποτό. Το μυστικό δεν είναι να προσέξουμε να μην παχύνουμε κατά την περίοδο των εορτών αλλά να προσέχουμε μέσα στην καθημερινότητά μας.

Οι ημέρες των εορτών χωρίζονται σε τέσσερεις περιόδους:

  1. Η περίοδος πριν τα Χριστούγεννα όπου είναι ημέρες νηστείας και εγκράτειας, α
  2. ν και οι περισσότεροι δεν το κρατάμε. Τότε αρχίζουν να εμφανίζονται μπροστά μας συνέχεια τα Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα. Είναι μια δύσκολη περίοδος, με αρκετές προκλήσεις και με μεγάλη διάρκεια, αφού ξεκινάει περίπου στις αρχές Δεκεμβρίου. Συνεχίζουμε να προσέχουμε και αυτές τις ημέρες, καθώς είναι πολύ νωρίς για να ξεκινήσουμε να ξεφεύγουμε.
  3. Οι γιορτινές ημέρες συνήθως είναι η παραμονή, ανήμερα και η δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Πολλοί προσπαθούν ‘‘να προσέξουν’’ στο εορταστικό τραπέζι, στο οποίο συνηθίζουμε να έχουμε όλα τα καλούδια και πολλά φαγητά που τα κάνουμε μόνο εκείνη την ημέρα παραδοσιακά. Καλύτερα να γευτούμε απ όλα και ιδιαίτερα από τα φαγητά που δεν τρώμε τακτικά, χωρίς να υπερβάλουμε και όχι να είμαστε με το σκεπτικό ότι κάνουμε δίαιτα, ούτε ότι θα πάμε να ‘‘σκάσουμε’’ στο φαγητό. Να απολαύσουμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα.
  4. Οι ημέρες ανάμεσα στις γιορτές, δηλαδή μεταξύ Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Φώτων είναι ευκαιρία να προσέξουμε λίγο και να μην σκεφτόμαστε ότι όλες οι μέρες είναι γιορτινές και θα υπερβάλουμε κάθε μέρα. Έτσι και οι γιορτινές θα έχουν άλλη αίσθηση σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες.
  5. Οι ημέρες μετά τις γιορτές όπου τρώμε συνήθως τα φαγητά που περίσσεψαν. Αυτές τι μέρες μπορούμε να κάνουμε μια μικρή αποτοξίνωση, να περιορίσουμε την κατανάλωση κρέατος και να στραφούμε περισσότερο σε φαγητά λαδερά και όσπρια.

Τips

Τι να κάνω με τα γλυκά; Ο κουραμπιές και το μελομακάρονο μπορούν κάλλιστα να αποτελούν το πρωινό μας: 1 ποτήρι γάλα και 1 -2 κουραμπιέδες ή μελομακάρονα είναι μία νόστιμη γλυκιά λύση. Μπορούμε επίσης να τα καταναλώσουμε ως ενδιάμεσα σνακ. Καλό είναι να τα καταναλώνουμε όταν το χρειαζόμαστε και όχι καθημερινά, προσέχοντας να κρατηθούμε στο 1-2 την ημέρα.

Πως να προσέξω το αλκοόλ; Ξέρουμε ότι αυτές τις ημέρες θα βγούμε πολλές φορές έξω και θα πρέπει να διαχειριστούμε και το θέμα των αλκοολούχων ποτών. Ένας απλός κανόνας είναι να φροντίσουμε να μην ξεφεύγουμε από το ένα ποτήρι ποτό ή κρασί σε κάθε περίσταση. Έτσι θα μπορούμε να συμμετέχουμε σε όλες της εκδηλώσεις χωρίς να υπερβάλουμε.

Πως μπορώ να ξεπρηστώ; Ένα συνηθισμένο πρόβλημα όταν τρώμε πολύ και ξεφεύγουμε είναι το πρήξιμο που αισθανόμαστε, στο στομάχι κι στο έντερο. Μία πολύ καλή λύση είναι να τρώμε παραδοσιακό γιαούρτι. Θα μας βοηθήσει στην καλύτερη πέψη και στα φουσκώματα.

Πάντα χορτάτος. Απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουμε το έλεγχο στο φαγητό και στα γλυκά είναι να είμαστε χορτάτοι. Γι’ αυτό φροντίζουμε να μην παραλείπουμε τα ενδιάμεσα σνακ μέσα στην ημέρα, με το σκεπτικό ότι θα ξεφύγουμε έτσι κι αλλιώς στο γιορτινό τραπέζι.

Ευκαιρία για άσκηση. Οι διακοπές των Xριστουγέννων είναι μία καλή ευκαιρία να βάλουμε τη σωματική δραστηριότητα στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Από το απλό περπάτημα μέχρι και το γυμναστήριο ή κάποιο σπορ, οι επιλογές είναι αρκετές, ανάλογα με το χρόνο και τη διάθεση μας.

Νερό: Δεν ξεχνάμε να ενυδατωνόμαστε επαρκώς. Ιδιαίτερα αυτές τις μέρες όπου η κατανάλωση αλκοόλ είναι μεγαλύτερη, φροντίζουμε να πίνουμε περισσότερο, και συχνότερα, νερό.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google PlusVisit Us On Youtube