Δυσκοιλιότητα

Ως δυσκοιλιότητα ονομάζονται οι δυσκολίες που παρατηρούνται στην κίνηση του εντέρου και έχουν ως συνέπεια την μη ικανοποιητική του κένωση και την πρόκληση δυσφορίας στο άτομο.

Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν δυσκοιλιότητα

Τις περισσότερες φορές η δυσκοιλιότητα είναι λειτουργικής προέλευσης και οφείλεται κυρίως σε:

  • Μειωμένη πρόσληψη υγρών
  • Διαταραχή της χλωρίδας του εντέρου (π.χ. από αντιβιοτικά)
  • Έλλειψη σωματικής άσκησης και καθιστική ζωή
  • Στρες
  • Περιττά κιλά
  • Αναβολή / κατακράτηση της «ανάγκης»
  • Φαρμακευτική αγωγή (π.χ. ορισμένα ηρεμιστικά, αγχολυτικά, αναλγητικά κ.α.)
  • Άλλα αίτια – οργανικής προέλευσης – που προκαλούν δυσκοιλιότητα μπορεί να είναι: διαταραχές διαφόρων οργάνων, τοπικές παθήσεις ή δυσμορφία των εντέρων, προβλήματα μεταβολισμού (θυρεοειδής) κ.α.

Συμβουλές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες:

  • Τα γεύματά σας πρέπει να έχουν ποικιλία σύνθεσης
  • Συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιό σας, απαραιτήτως, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως όσπρια, λαχανικά, πλήρη φρέσκα φρούτα (δηλ. Με το φλούδι τους), μαύρο ψωμί, δημητριακά ολικής άλεσης
  • Προτιμάτε φρούτα γνωστά για τις υπακτικές τους ιδιότητες όπως ακτινίδια, σύκα, δαμάσκηνα (φρέσκα ή αποξηραμένα)
  • Καταναλώνετε τακτικά τρόφιμα με προβιοτικά όπως ειναι το παραδοσιακό πρόβειο γιαούρτι, το κεφίρ, το ξινόγαλο αλλά και το τουρσί. Τα προβιοτικά βουθούν στην αποκατάσταση της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου.
  • Πίνετε άφθονα υγρά, περίπου 1 – 2 λίτρα την ημέρα

Προσθέστε την άσκηση στη ζωή σας, βοηθάει πολύ!

  • Μειώστε όσο είναι δυνατόν τις μετακινήσεις σας με αυτοκίνητο
  • Αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, περπατώντας, κάνοντας ποδήλατο ή απλές ασκήσεις γυμναστικής

Αποκτήστε πρόγραμμα – καταπολεμήστε το στρες

  • Φροντίστε να αποκτήσετε την καλή συνήθεια τακτών και προγραμματισμένων επισκέψεων στην τουαλέτα. Έτσι θα συνηθίσετε τον οργανισμό σας σε μία φυσιολογική εντερική λειτουργία.

Χρησιμοποιήστε ένα ήπιο φυσικό υπακτικό σκεύασμα

  • Αποφύγετε τη χρήση ερεθιστικών υπακτικών φαρμάκων
  • Συμβουλευτείτε το γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ

Διαιτολόγου

Στο σύγχρονο τρόπο ζωής είναι πολύ πιο εύκολο να έχουμε μείωση της κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες αλλά και άλλα στοιχεία που βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου. Ο διαιτολόγος μας μπορεί να μας δείξει τεχνικές ώστε να τις εισάγουμε στην διατροφή μας με εύκολο και νόστιμο τρόπο. Σε συνεργασία με το γαστρεντερολόγο μας, ο διατροφολόγος μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.

Δυσκοιλιότητα

Αφήστε μια απάντηση

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε οποιαδήποτε ιστοσελίδα, αυτή μπορεί να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες από τον περιηγητή σας κυρίως στην μορφή των cookies. Μπορείτε να επιλέξετε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις cookie εδώ.

Τα cookies αυτά μας επιτρέπουν να καταγράφουμε τις επισκέψεις και τις πηγές επισκεψιμότητας ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας.

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Χρειαζόμαστε το Google Tag Manager για να παρακολουθούμε τις επισκέψεις και να δοκιμάζουμε τις υπηρεσίες μας.

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες