26/12/2014

Μέτρηση Μεταβολισμού

μετρηση-μεταβολισμουΠολλές φορές ακούμε «έχω αργό μεταβολισμό» ή «αυτός έχει καλό μεταβολισμό και δεν παχαίνει» κτλ.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τον μεταβολισμό μας όπως: βάρος, φύλο, ύψος, ηλικία, επιφάνεια σώματος, μυικός ιστός, επιφάνεια σώματος, κάπνισμα, καφεϊνη, ορμονικοί λόγοι, συχνότητα γευμάτων, χρήση φαρμάκων κ.α.

Ο μεταβολισμός ή όπως πολύ απλά λέμε μερικές φορές «οι καύσεις», είναι μοναδικός για κάθε άτομο και είναι σωστό να τον γνωρίζουμε για να συντάξουμε το ιδανικότερο πρόγραμμα διατροφής που ταιριάζει στο κάθε άτομο ξεχωριστά. Η μέτρηση του μεταβολισμού γίνεται με την μέθοδο της έμμεσης θερμιδομετρίας, όπου μετράμε τον εισπνεόμενο και ακπνεόμενο αέρα, το οξυγόνο και το διοξίδιο του άνθρακα. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε τις εξισώσεις υπολογισμού του βασικού μεταβολισμού για τον γενικό πλυθισμό, όπου δεν μπορουν να υπολογίσου ακριβώς τον μεταβολισμό του κάθε ατόμου αφού αυτός επηρεάζεται απο τόσους παράγοντες, χρησιμοποιούμε το ειδικό μηχάνημα μέτρησης της κατανάλωσης οξυγόνου και έτσι μπορούμε να κάνουμε ακριβή εκτίμηση των ενεργειακών απαιτήσεων του ατόμου.

Η διάρκεια της μέτρησης είναι 15 λεπτά με τη βοήθεια του μηχανήματο Fitmate.

Για την μέτρηση του Βασικού Μεταβολισμού Ηρεμίας (Resting Metabolic Rate ή RMR) είναι απαραίτητο να:

  • Μην έχετε φάει τις τελευταίες 4 ώρες
  • Μην καπνίσετε και πιείτε καφέ τις τελαυταίες 4 ώρες
  • Μην πιείτε νερό τις τελευταίες 2 ώρες
  • Μην καταναλώσετε συμπληρώματα διατροφής τις τελευταίες 4 ώρες (για οποιοδήποτε φάρμακο ρωτήστε τον διαιτολόγο)
  • Να μην έχετε γυμναστεί ή έντονη δραστηριότητα τις τελευταίες 12 ώρες

Αφήστε μια απάντηση

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google PlusVisit Us On Youtube