29Δεκ

Ο μύθος της μαύρης ζάχαρης.Ένας από τους μεγαλύτερους διατροφικούς μύθους που έχει δημιουργηθεί, είναι ότι η μαύρη ζάχαρη είναι πιο υγιεινή ή “πιο light” από την λευκή.

Εξαιτίας των προβλημάτων υγείας που οφείλονται στην κατανάλωση ζάχαρης, αναζητήθηκαν άλλες γλυκές λύσεις. Μερικές από αυτές είναι και η καστανή, η ακατέργαστη και η ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο. Τι είναι όλες αυτές οι ζάχαρες και τελικά όντως είναι πιο υγιεινές ή λιγότερο επιβλαβείς; Η ζάχαρη παράγεται από το ζαχαρότευτλο και το ζαχαροκάλαμο. Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε κυρίως ζάχαρη από ζαχαρότευτλα, την γνωστή μας λευκή ζάχαρη. Κατά την επεξεργασία της ζάχαρης παράγεται η μελάσα ή οποία είναι ένα σκουρόχρωμο παχύρευστο υγρό. Όσο επεξεργάζεται η ζάχαρη, καθαρίζει και παίρνουμε την λευκή ραφιναρισμένη ζάχαρη, από την οποία έχει απομακρυνθεί η μελάσα  μαζί με τις βρωμιές. Η μελάσα είναι υπεύθυνη για την ιδιαίτερη γεύση και το άρωμα της ζάχαρης και των γλυκών  στα οποία  χρησιμοποιείται. Η ακατέργαστη ζάχαρη είναι επεξεργασμένη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο αλλά δεν έχει αφαιρεθεί η μελάσα ή μέρος αυτής και είναι λίγο νωπή. Καστανή ή μαύρη ζάχαρη στο εμπόριο μπορεί να είναι η ανεπεξέργαστη αλλά μπορεί να είναι και λευκή ζάχαρη που έχει προστεθεί μελάσα σε ποσοστό από 3,5-6,6% κατ’ όγκο κυρίως για την ιδιαίτερη γεύση και το χρώμα της.

Υπάρχει ένας μύθος γύρω από το θέμα του τόσο αγαπημένου και πολυχρησιμοποιημένου αυτού τροφίμου, ότι η μαύρη ζάχαρη είναι καλύτερη από την άσπρη. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές μεταξύ των ειδών της ζάχαρης. Οι θερμίδες τους είναι σχεδόν οι ίδιες, ο γλυκαιμικός δείκτης είναι λίγο καλύτερος της ανεπεξέργαστης ζάχαρης, σε σχέση με τη λευκή ραφιναρισμένη ενώ η περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά διαφέρει ελάχιστα. Η λευκή ζάχαρη δεν μας δίνει κανένα επιπλέον θρεπτικό συστατικό εκτός από κενές θερμίδες. Η ανεπεξέργαστη ζάχαρη περιέχει κάποια λίγα μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες αλλά είναι σε τόσο μικρές ποσότητες που δεν μπορεί να θεωρηθεί πηγή πρόσληψης αυτών των συστατικών και η σχέση θρεπτικότητας με τις θερμίδες είναι δυσανάλογη υπέρ των θερμίδων. Οπότε η λύση της αντικατάστασης της λευκής ζάχαρης με την μαύρη δεν μας προσφέρει πολλά οφέλη, αντιθέτως μπορεί να μας παρασύρει και να καταναλώσουμε περισσότερη, νομίζοντας ότι είναι πιο υγιεινή. Έτσι η καλύτερη λύση είναι να μειώσουμε γενικά την κατανάλωση ζάχαρης.

Αυτισμός και διατροφή

Ο αυτισμός είναι ένα φάσμα διαταραχών που επηρεάζει την κοινωνική αλληλεπίδραση, τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τη συμπεριφορά. Σε μια διαταραχή του εγκεφάλου που αντιμετωπίζεται κατά κανόνα με λογοθεραπεία και εργοθεραπεία, τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η διατροφή;

Read More

6 τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που έχουν οφέλη για την υγεία. Μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ έχει…
Read More
Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε οποιαδήποτε ιστοσελίδα, αυτή μπορεί να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες από τον περιηγητή σας κυρίως στην μορφή των cookies. Μπορείτε να επιλέξετε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις cookie εδώ.

Τα cookies αυτά μας επιτρέπουν να καταγράφουμε τις επισκέψεις και τις πηγές επισκεψιμότητας ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας.

Google Analytics
Χρειαζόμαστε το Google Analytics για να παρακολουθούμε τις επισκέψεις και να δοκιμάζουμε τις υπηρεσίες μας.
  • _ga
  • _gfid

Απόρριψη όλων
Αποθήκευση
Αποδοχή όλων
Open Privacy settings